FÁMA Č.3: SYROVÉ MASO JE ZÁRUKA PARAZITŮ

Častokrát se setkávám s otázkou, zda může člověk, nedej bože celá rodina, dostat od psa parazita/bakterie, či jinou hrůzu, která nám zaručí hodiny strávené nad záchodovou mísou. Odpověď zní ano, ALE!

Stejně tak se toto může stát u psa krmeného granulemi nebo u jakéhokoliv zvířete, v tomhle ohledu je v tom BARF nevinně.

Člověk a ostatní zvířata jsou prostě rozdílné organismy, které si můžou tyhle mini breberky občas předat, a pak jsou z toho nepříjemné polízanice.

A právě náš čtyřnohý parťák má v žaludku daleko kyselejší prostředí než my, a tak jsou pro nás některé bakterie horší než pro něj.

U BARFu je ale i tak fajn dodržovat pár základních hygienických pravidel, které nás před nepříjemnosti ochrání.

KRABIČKOVÁNÍ, PŘIPRAVOVÁNÍ KRMNÉ DÁVKY

Pokud nemáte stokilového psa, kterému prostě hodíte celé kuře, obvykle si dávku pro psa nějak připravujete na nějakou dobu dopředu.

Zde je vždy dobré zpracovávat maso, co nejvíce zmrzlé.

• Já osobně vyndám maso ráno, v den, kdy jsem doma, abych mohla během dopoledne číhat na ten správný čas, kdy je maso ještě částečně zmrzlé, ale mě při kontaktu s ním neumrznou ruce.
  • To je pro mě signál naporcovat si ho a připravit si týdenní dávku. Předejdu tím množení bakterií, které by mohly ublížit nejen mě, ale i mému hafanovi.

OSOBNÍ HYGIENA

• O mytí rukou se učíme od školky a u BARFu tomu není jinak. Po naporcování krmné dávky obvykle dopřeji svým polozmrzlým rukám horkou lázeň.
  • Stejně tak jako o ruce je vhodné pečovat o kuchyňské potřeby, které k porcování masa používám. Umýt nože, prkénka, pracovní plochu, ideálně mít jeden extra nůž vyřazený jen na maso pro psy.
  • Musíme si uvědomit, že se stále jedná o práci se syrovým masem, a tak je rozhodně fajn nezapomínat čistit i samotnou misku psa, alespoň horkou vodou.

PARAZITI A PES

A jak je to vlastně s našim psem? Pes na BARFu, na rozdíl od psa na granulích, je díky rozmanitosti krmné dávky zvyklý na daleko více druhů potravy, a taky se obvykle s nějakou nepříjemností umí daleko snáz vypořádat.

Žaludek psa je taky velmi kyselé prostředí, a tak například salmonela, která by každému z nás mohla nadělat obrovskou paseku, nemá v žaludku psa žádnou šanci.

Avšak i přesto je dobré se mít na pozoru. Nikdo nechce živit tasemnici, samotný pes bývá obvykle dostačující.

Ideálním řešením je jednou za čas psa odčervit, nebo nechat udělat korpologické vyšetření, kdy vám na veterině prozkoumají bobek vašeho psa. Není to žádná romantika, ale úspěch je zaručen.

Na závěr ještě doporučení:

• Vždy kupujte maso pouze od prověřených výrobců.

Ve Vetamixu pochází maso z ověřených tuzemských zdrojů a vždy prochází několikanásobnou přísnou hygienickou kontrolou, takže je zaručena jeho nezávadnost.

Jak jsme si nyní ukázali, není třeba se obávat psa krmeného syrovým masem, na světě jsou nebezpečnější věci, a však je dobré mít stále na paměti, že pracujeme se syrovým masem, které nejen nám ale i našemu čtyřnohému parťákovi v případě špatné manipulace, může zadělat na nepříjemnosti.

Je lepší vzít parťáka na výlet, než s ním kvůli neopatrnosti lítat na veterinu.

Sepsala Markéta

Doporučené produkty